neděle 16. června 2013

Blog měl narozeniny a já na to zapomněla! + dotazník pro čtenářky

V květnu to byl rok, co se na internetu objevil blog Turnýra a já ani neoslavila narozeniny! Pojďte je se mnou oslavit dodatečně. Prohlédněte si blogové statistiky a také vyplňte malý dotazníček! :-)

Asi 2 měsíce před založením jsem si představovala, jaké by to bylo založit si také blog. V hlavě jsem si psala články a kreslila obrázky. Pořád jsem se ale nemohla rozmyslet, jaké hlavní téma tu chci vlastně mít. Nakonec jsem se rozhodla pro 2 vůdčí témata - Stará móda a módní typologie. Nechtěla jsem mít klasický blog o módě nebo líčení, protože takových je spousta a zároveň bych asi nenaplnila požadavky takového blogu, jelikož se inspiruji téměř pouze starými dobami, nepoužívám make-up a nechci se tu vystavovat ve svých oblečcích jako nějaká modelka. Zároveň jsem ale hodně pozorovala (a pozoruji) různé typologie obličeje, postavy a barev. Tak 10.5.2012 vznikla Turnýra, která si půjčila jméno od módní vystýlky oblečků v 70. a 80. letech 19. století, mé oblíbené doby.

Statistiky blogu

Úplně první článek byl ,,Barvy pleti", kde jsem se rozhodla rozjet popsání všech barevných typů pleti, protože mi definice dle ročních období přišla nedostačující. Ten jsem ale brzy zrušila, protože jsem zjistila, že moje rozdělení je stále neodstačující. Doteď mám zmatek v blonďatých typech, takže držte palce, ať je co nejdříve postihnu.

Na začátku měl blog asi jen 3 pravidelné čtenáře. 5 zobrazení stránky za den, to bylo dost smutné, ale já jsem měla trpělivost. Turnýra totiž nebyl můj první blog (měla jsem za sebou 2, jeden z nich byl o hudbě, který byl tak úspěšný, že měl v době své největší slávy i 1000 zobrazení za den) a věděla jsem, že to chce čas. Když jsem měla už dokonce 10 pravidelných čtenářů, byla jsem nadšená. Postupně se po křivce paraboly čtenáři navyšovali a nyní už to nejde tak rychle, ale stále se objevují noví nadšenci pro můj blog.

Nyní má blog 84 pravidelných čtenářů a průměrně 300 návštěv denně, z čehož jsem nadmíru nadšená. Mimochodem, dne 14.6. měl blog novou rekordní návštěvnost a to 598 lidí!!! Mezi pravidelné čtenáře patří i slavná Lucie Rothanzlová, autorka skvělého webu proslecny.cz, to mě moc těší. Nadšená jsem ale i ze všech ostatních čtenářek a radost mám z každého nového komentáře.

Nejoblíbenější články pro tento měsíc vidíte v pravém sloupci blogu, za celou existenci Turnýry se tento sloupec mockrát nezměnil. Když si zadáte do Google ,,30. léta móda", můj blog je hned na 2. a 3. místě, z čehož jsem nesmírně šťastná. Obecně je můj blog na Google docela vepředu, co se týče vyhledávání a to mě moc těší.

Závěr

Jsem moc ráda, že je můj blog tak úspěšný a moc děkuji Vám, milé čtenářky, že se na můj blog chodíte dívat a také něco píšete do komentářů, protože z těch mám radost vždy největší. Nakonec jsem si pro vás připravila dotazníček, na který mi můžete odpovědět do komentářů. Snad vás bude bavit. Mě bude rozhodně bavit číst vaše odpovědi a také mě budou inspirovat, jak pro vás blog ještě zlepšit.

Dotazník

Nech mi v komentáři odpověď na všechny či některé tyto otázky, abys mi pomohla blog vylepšit. Holky umí odpovědět na víc otázek než na jednu (narozdíl od většiny chlapců, se kterými jsem se setkala), takže jich pod jednotlivými body najdeš víc. Snad se nebudeš zlobit:-)

1. Co se ti na mém blogu líbí?
2. Který typ článků máš nejraději? (typologie, staré fotky, inspirace, recenze, návody atd.)
3. Jaké články konkrétně si pamatuješ, že se ti obzvlášť líbily?
4. Chybí tu nějaký typ článků, které by se sem hodily a byla bys ráda, kdyby se tu objevily? Můžeš mluvit obecně o typu článků nebo o nějakém konkrétním článku - něco jako sekce ,,na přání" :-)

5. Jaký je tvůj styl oblékání? Na čem si zakládáš a podle čeho se inspiruješ? (časopisy, osobnosti, hnutí, atd)
6. Zajímáš se o starou módu? Které oblasti (líčení, účesy, dobový kontext, atd) tě nejvíce zajímají?
7. Kterou módní dobu máš nejraději? (např. 30. léta 20. století, renesance, oblékání staré Číny, atd)
8. Zajímá tě i dobový design a architektura? Kdyby se toto na blogu občas objevovalo, uvítala bys to nebo by tě to vlastně nezajímalo? (viz články Reklamy na kuchyň z 50. let, Staré filmové sci-fi plakáty - monstra)

9. Jaký je tvůj vztah k umění? Maluješ? Jsi znalec dějin umění nebo spíš ne (a zajímá tě to?)? Jaké umělecké období či směr je tvůj oblíený, máš-li nějaký?
10. Máš blog? Napiš mi, na co se zaměřuješ a jaké články tě nejvíce baví psát.
11. Nakonec mi pověz něco o sobě, cokoli budeš chtít - co děláš ráda, o co se zajímáš, co děláš za práci/školu a také třeba to, jak moc řešíš módu a líčení a jak ses v těchto oblastech vyvíjela, to mě moc zajímá. A jestli chceš ještě něco k blogu dodat, zde je na to to pravé místo.

Moc děkuji, těším se na vaše odpovědi!!

15 komentářů:

  1. 1. Jeho originální pojetí. Mám ráda oblečení a líčení různých dekád minulého století, ale málokde se dají sehnat informace v takhle zajímavém podání. Taky oceňuji různé rady ohledně toho, co kterému typu nesvědčí a co naopak ano.

    2. Oceňuji všechno, jediné, co moc nečtu, jsou recenze výrobků. Ty čtu většinou jen tehdy, když mi něco v mé zásobě dojde a chci vyzkoušet něco nového.

    3. První mě napadl článek o očních linkách a pak série článků oblékání podle xx. let. Ale líbí se mi většina tvých článků.

    4. Těším se na "Obleč se podle 50. let"! :-)

    5. Těžká otázka. Není to tak, že bych se oblékala podle nějakého vzoru. Ráda si kupuji oblečení ze současných kolekcí, které je inspirováno minulým stoletím. Mám ráda módu, která zdůrazňuje ženskost. :-)

    6. Ráda si přečtu a prohlédnu cokoliv.

    7. Obzvlášť se mi líbí 40., 50. a 60. léta.

    8. Ano, líbilo by se mi to. I když samozřejmě záleží na konkrétním tématu.

    9. Nevím jestli jsem znalec, ale z dějin umění jsem maturovala na gymnáziu (a za jedna :) ). Umění mě baví, vlastní tvorba ještě víc. Oblíbené období ale nemám, je to podle nálady. :-)

    10. Mám knižní blog. Píši tam recenze knih a různé další články s touhle tematikou + sem tam přidám i něco z jiného soudku, třeba nějaký osobnější článek. brabikate.blogspot.cz

    11. Studuji v Praze na FF UK český jazyk a literu - moje vysněná práce je být redaktorkou v nakladatelství. Kromě literatury mě baví právě umění, móda, fotografie...

    Uf, bylo to dlouhé! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za vyplnění dotazníku!!

      Vymazat
  2. 1) líbí se mi, že to není typický blog, zajímáš se směrově o dost podobnou módu jako já (až na to, že 70. léta 20. století mám docela ráda), že se snažíš se čtenářkami komunikovat, ohledně typů postav či obličejů neopakuješ jen články z ženských magazínů, ale vytváříš si vlastní terminologii mnohem lépe odpovídající

    2) návody na líčení + dobové trendy v oblečení a hlavně účesy

    3) návod na líčení z 20. let, ideální míry 20. let, návod na egyptský účes

    4) chybí mi článek Obleč se podle 70. let! a Návod: pokládaná vlna, samozřejmě :D

    5) nosím zpravidla 60. a 70. léta mixnutá se současným oblečením (ne retro masku, ale retro pocit, když to tak řeknu), pokud mám náladu, oháknu se komplet do 40., někdy i 30. let, inspiruju se vždycky jedním kouskem oblečení, který mi padne do oka a kolem něj celý "outfit" (jak je to česky?) postavím

    6) velmi se zajímám, babičky se můžou zbláznit :) nejvíce mě zajímají účesy a oblečení, ráda také zjišťuji tehdejší normy chování a podobně

    7) nejraději ze všech období mám 20. léta 20. století, ale nejsem s to sehnat ani ušít dobové oblečení

    8) ráda si to přečtu jako zajímavost, ovšem celý blog na tohle téma bych číst nechtěla

    9) vlastně moje jediné umění je hraní na klavír, mám spíš matematický mozek, ráda také píšu (ale spíš jednotlivě do novin či na požádání na blogy přátel, sama bych blog neutáhla, po chvíli mě to prostě přestane bavit)

    10) ne, ale ráda píšu kritiky, úvahy, fejetony a krátké scifi alá E. A. Poe :)

    11) studuji finanční analýzu, v současné době mám asi tak 3 práce, lezu po skalách, běhám a starám se o morče. Přesto nevlastním ani jedny modré džíny, vždycky se snažím dobře oblékat, na sportovno vyrazím jen když si jdu zaběhat, maluju se dost málo (citlivá pleť), ale vždycky přírodní kosmetikou a zpravidla ke stylu, do jakého se zrovna oblékám. Mám kratší mikádo s patkou a kraťoulinkou ofinou, které češu dobově, či alespoň lehce navlním. Ráda bych chodila neustále oblekaná jako z 20. let, ale mám pocit, že to asi nedopadne :) rozhodně si ale co nejdřív seženu ty šatičky :)

    Andělka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za vyplnění a mám radost z dalšího člověka, který nosí starou módu. Co se týe 70. let, je to hodně těžké, protože se nosilo už víc stylů, nemám tuhle dobu v malíku, ale určitě jsem na ní nezapomněla a snad se mi podaří jí časem vystinout!

      Vymazat
    2. ze 70. let mám dost ráda etno a boho. Tenhle článek se mi docela líbí http://www.indianvanitycase.com/2010/12/look-ideas-for-70s-retro-new-years.html

      Vymazat

  3. 1. To, že se zabývá 'jinou módou', historii a je zde mnoho užitečných rad jak na líčení nebo výběr oblečení, to samozřejmě naleznu na jakémkoli jiném blogu, nicméně nikoliv s historickou tématikou.
    2. Líbí se mi staré fotografie, neboť mnoho z nich bych nemohla zaživa naleznou a taktéž miluji tvé návody doplněné roztomilými skicami.
    3. Pamatuji si na článek na přání o pokrývkách hlavy z 19.stol, dále mě zaujal výběr slunečních brýlí a článek o Ditě Von Teese, kde přesně popisuješ typologii jejího obličeje
    4. Já bych ráda třeba zaslala fotografii svého obličeje a ty bys mi dala v článků pár typů na líčení (retro,samozřejmě), jaké barvy ke mě sednou + podobné typy známých osobností (prosím na tohle mi odepiš, moc bych si takový článek přála)

    5. Miluji viktoriánskou dobu, eleganci, šarm a cudnost, nicméně s výrazným líčením a s trochou rockové rebelie, při čemž vznikne dokonale souznící kontrast, inspirativní jsou pro mě pin-up girls, Gothic rocková scéna v 80.letech.

    6. Počátek 20.století,úžasný přelom nejen v odění, stále se však nosí dlouhé sukně, zakrývající celou postavu a vznešené veliké klobouky, působící impozantně. Líbí se mi také výrazné šibalské líčení a odění 50.let
    7. Těžko říct, každá doba má něco do sebe. Ale asi počátek 20.století
    8. Samozřejmě, v tomto ohledu se nelze zabývat pouze oděním, to mi připadá až skoro povrchní, ráda bych takový článek uvítala.

    9. Pokouším se kreslit a malovat,nicméně raději básním a fotím. Miluji Surrealismus,romantismus,impresionismus,pop-art
    10. Mám. Nejraději píši poesii, kterou doplňuji emotivními fotografiemi.
    11. Žiji jednou nohou ve snovém světě, příliš zasněná, na to abych zde mohla žít,příliš přecitlivělá na smrt. Zahrady uklidňují moje niterní lekníny, ticho mi připadá příliš bezcitné, industriální,neboť ticho je pojem neznatelný, pomíjivý, nemohu říci, zda-li slyším ticho, neb ticho slyšet nelze a je až příliš nehmatatelné. Hluk moje duše snáší velice těžko, zvuky se rozpínají v uších a tvoří nelibé,uším nelahodící neznatelno. Chtěla bych celou noc bdít a přesunout přítomnost v budoucnost a budoucnost v pouhou ctnost...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za vyplnění! Máš krásný styl psaní a obzvláště bod č. 11 :-) Kontakt ti už píšu na tvé stránky!

      Vymazat
  4. Tak já jdu taky vyplňovat! I když pozdě, ale přece :D
    1.Tento blog je velmi krásně pojat. Nevím, jestli ty obrázky kreslíš ty, pokud ano, klobouk dolů! Moc povedené! Narazila jsem na tento blog čistě náhodou a totálně mě chytnul! Hledala jsem něco o 30.letech a našla toto! Nic lepšího jsem si ani přát nemohla!
    2.Nejlepší jsou články o módě z doby dávno zaniklé, tj.minulé století :D hlavně 30.léta! Dále se mi velmi líbí návody a inspirace! Děkuju moc!
    3.No, jsem tady až ode dneška a všechny články jsou skvělé!
    4.Nic mi tu nechybí... ;-) To co jsem hledala jsem našla (30.léta) a ještě mnohem víc! Prostě bezva :D
    5.Co se mě týče, styly pořád měním... Nejraději mám však svůj styl-tričko,džíny a vlasy sepnuté do culíku. Takto mě vidí každý den všichni ve škole. Určitě mám ráda 30.léta a potom středověký styl. Ale o co se ted nejvíce zajímám, jsou styly za první republiky... :D
    6.20.léta-konec 20.století. Dál už to znám... :D
    7.viz.bod číslo 6
    8.zajímalo! v těch dobách jsem nežila, proto bych to určitě uvítala!
    9.Ano, maluju a kreslím ráda. Po prázdninách půjdu do šestého ročníku prvního stupně na Základní umělecké škole. Mám sice takový svůj styl kreslení, ale nejlépe se mi kreslí 30.léta... Nějaké skicy mám načrtlé, ještě si je dám na blog... :D
    II. Takže-je mi 13, teď půjdu do 8.třídy, ráda kreslím, píšu povídky, pletu náramky, čtu, atd... :-) Jsem blíženec, tudíž jsem někdy hodná, někdy zlá... No a to je asi tak všechno... :D
    A tobě přeju, at tento blog jen vzkvétá, protože já budu stálý návštěvník! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za dotazník, pozdě na něj určitě nebylo:-) Obrázky, přes které mám vodoznak, maluji nebo fotím sama (jsou tu občas ale i dobové ilustrace - tak dobrá ještě nejsem:D ). Mám radost, že někdo také maluje starou módu. Nejlepší je si najít dobové obrázky a podle nich malovat, tak jsem se naučila malovat módu. 30. léta mají ale zrovna obtížnou siluetu, doteď s tím mám problém, tak klobouk dolů, že se ti to dobře kreslí :D

      Vymazat
    2. Neříkám, že se mi dobře kreslí... Baví mě kreslit historickou módu! :D No, asi jako tebe :D Jen o trochu míň :D

      Vymazat
  5. 1. Zaměření na módu z hlediska historie , na většině blogů se dá dočíst jen trendy tady a teď.
    2. Inspirace a návody na líčení.
    3. Jaké články konkrétně si pamatuješ, že se ti obzvlášť líbily?
    4. Možná trochu víc článků o 70 letech minulého století.

    5. Nosím často tmavé barvy a ideálně mám na sobě pře dodchodem z domu alespoň jednu černou věc. Ráda nosím linky a šátky. jsou můj zamilovaný doplněk.
    6. Nejvíce asi účesy, protože se dají uplatnit k nošení ale i šaty mi přijdou zajímavé.
    7. Miluju období kolem velké francouzké revoluce.
    8. Ano, určitě bych je uvítala.

    9. Zbožňuju umění. Maluju často , snažím se hlavně o portréty zpěváků atd. No znalec moc nejsem, ale ráda se na obrazy dívám. Je celkem těžký odpovědět, asi žádný vyložené oblíbený směr nemám.
    10. Ano, blog vlastním, na bonniin.blog.cz Nejvíc mě baví psát o hudbě.
    11. hm, o mě? Nejzajímavější bude asi to, že jsem polo-vegetariánka. A miluju finsko, hlavně finskou hudbu a lidi, taky se finštinu učím a strašně mě to baví. Občas píšu i povídky a básničky.

    pá, přeji tomuto blogu ještě hodně skvělých článků.

    OdpovědětVymazat
  6. 1. Originalita! Ke každému století přídáváš mnoho informací, fotografií ... dáváš si záležet. Máš můj obdiv.:-)

    2. Jak na dávné účesy a líčení:-)

    3. Pamatuji si článek Jak na tupírování vlasů. Vůbec jsem nevěděla jak na to, když mi to někdo vysvětlil, tak jsem stejně nechápala, a tak jsem náhodou roklikla tento skvělý web a právě ty jsi mi pomohla ...

    4. No, asi zůstanu u toho, jak už jsem to jednou psala... chybí tu celkem (nezlob se:-) dost článků o 80. letech 20. století. Já tuto dobu přímo miluji (poslouchám hudbu z té doby, dívám se na filmy z té doby a taky se ták oblékám), hlavně nesnáším 80. léta tady v Česku. Byly nevkusné... (u některých filmu to byl pravý opak) asi za to mohl tehdejší režim.

    5. Styl často měním... někdy jdu na padesátky, někdy devadesátky, někdy zase na třicítky ... Ale jinak se inspiruji osmdesátkama ... vysoký pas, sako s pořádnými ramenními vycpávky, tričko zastrčené v ryflích (někdy se snažím i o účes, ale marně:-( snad Ody nějaký napíšeš)

    6. Miluju vosí hnízdo ze šedesátek. Tento úšes (mohu jen díky tobe) se mi fakt líbí a musím ho mít alespoň jednou do měsíce:-) Poté mluju (ne až moc) tenké obočí, které je protáhlé až ke koutku oka. Dále miluji saka s pořádnými ramenními vycpávky.

    7. Jednoznačně osmdesátky♥

    8. Samozdřejmně. Je to vlastně i náučné. Alespoň mohu vidět, jaký dříve býval bytový design a třeba se i podle toho i inspirovat. Aspoň tu nebude jen móda:-)

    9. Začínám kreslit. Snažím se o portréty, malování postav, obličejů a architekrůru. Dále mě šíleně baví dějepis a z celého dějepisu 2. sv válka. A taky strašně ráda píšu povídky... jediná věc která mě asi za těch 15 let mého života baví:-) Snad se mi to podaří i vystudovat:-)

    10. Mám spoustu blogů, ale to jsou spíš takové fanblogy:-) a to zpěvaček .. a nyní mám založený nový blog, který směřuje ke kultuře (recenze knih a filmů) a mám tam navíc i nějaké své vlastní články:-)

    11. No miluji dějiny. Nění nic krásnějšího než četba, sledování filmů (starých filmů ... černobílých filmů). Dále čtu třeba detektivky a to nejraději Hercula Poirota, ráda však i čtu o 2. sv válce a mích oblíbených osobností (Laura Branigan, Bruce Willis, Milla Jovovich, Agatha Christie, Sigourney Weawer, Eva Braunová ...) Chci vystudovat humanitně zaměřenou školu v Brně, snad mě přijmou:-) Dále miluji dobrodružné a akční filmy. Poslouchám osmdesátky, moje nejoblíbenější písnička je od Laury Branigan - Self control ... poslouchám jí skoro už dva roky a urt mě neomrzela. Dále miluji kreslení a psaní. Nesnáším diskotéky, dobovou módu, dobovou hudbu, namyšlené dámy a Rusko. Mám tři přání a snad se splní, že se podívám do Terezína, do Lidic a do Katyně. No, už jsem toho napsala asi moc:-) ale ještě jedno musím napsat - Máš fakt úžasný blog, je originální a hlavně, hlavně nepohrdá nynější dobou... Když se chci obléct na třicítky, natupírovat vlasy, nebo vidět starší obrázky, tak už vím kam zajít, na www.turnyra.blogspot.cz :-))
    Joa ještě jedno přání ... přála bych si tě poznat:-) jsi fakt fájn:-)

    Ahoj, a ať se ti daří s blogem:-)

    Nikol

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, díky za další dotazník! Jsem moc ráda, že mám novou čtenářku (která zároveň píše komentáře:-) ). Hned mě to motivuje dát víc věcí o osmdesátkách.

      Vymazat
  7. 1) Jeho originalita! Neznám jiný podobně zaměřený český blog.
    2) Mám ráda Obleč se podle..., Staré reklamy a celkově články, kde je napsané slovo "historie", např.: Historie obočí, spodního prádla atd. :-)
    3) První článek, který jsem na tvém blogu četla, byla myslím Secesní móda, která se mi moc líbila a od té doby tvůj blog čtu :-)-
    4) Myslím, že ne. Mně osobně se totiž 2. polovina 20. století nijak zvlášť nelíbí...
    5) Hm, tak tady nevím :-) Nemám asi nějaký konkrétní styl, někdy mám na sobě balerínky, někdy tenisky, někdy tmavé barvy, někdy světlé,...řekněme jen, že mám ráda pastelové barvy a krajku :-) Samozřejmě se mi líbí historická móda, ale nevím, kde ji sehnat. V New Yorkeru a spol. asi ne :-).
    6) Zajímám a moc! Nejvíc samozřejmě o módu a líčení, ale i účesy, zejména ty ze 40. let, se mi moc líbí.
    7) V podstatě od roku 1800 do roku 1959 :DDD
    8) Ani néé... Ale viktoriánská architektura je pěkná. :-)
    9) No, "umění", jak se to vezme...:DDD
    10) Blog nemám.
    11) Dějepis je můj nejoblíblíbenější předmět :-). Ráda čtu, ráda se dívám na historické filmy, i na české černobílé (a ty jsou z hlediska módy mnohdy lepší, protože v těch "součastných historických" je ta móda docela často úplně vedle, př. První republika (v pátek na ČT 1 ve 20:00). Můj mobil má zamořenou paměť historickými obrázky, často staženými z tvého blogu :-). Dělám aerobik. Baví mě hra The Sims. Moje oblíbené herečky z let dávných jsou Louise Brooks, Clara Bow, Carmel Myers, Bebe Daniels,... Poslouchám Lanu del Rey a Amy Winehouse. Ráda se směju:-). To by možná mohlo stačit.

    Přeji ti, ať je tvůj blog stále víc a víc úspěšnější, ať tě to pořád baví a ať pořád přidáváš zajímavé, poučné a jednoduše KRÁSNÉ články, jako doteď. :-)
    Eliška xoxo

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...