úterý 19. února 2013

Kterak jsem si zahrála na paní kadeřnici

Tentokrát mýma rukama neprošly ani moje, ani cizí vlasy, nýbrž syntetická vlákna líčícího štětce. Jak jsem v jisté rezenci zmiňovala, kulatý štětec od Essence má chlupy příliš dlouhé a proto se s ním nedá pořádně namalovat. Jelikož mě vždycky stříhání vlasů velmi zajímalo, vrhla jsem se na nepovedený výrobek po hlavě a výsledek mi přinesl množství radosti a také nadšení, že jsem nevyhodila 40 korun z okna.


Jak na neposlušné štětce?
Pokud má tvůj kulatý štetec moc dlouhé chlupy a věříš si co se týče tvé zručnosti, neboj se vzít do ruky nůžky a chlupy zkrátit. Ukážu ti jednoduchý návod, jak vytvořit praktického pomocníka.

Styl stříhání
Stejně jako u kadeřnice nestačí štětec vzít a prostě kus ustříhnout. Podívej se na chlupy štětce - jsou uprostřed delší než na kraji. Tuto zásadu musíš dodržet.
Pro začátek - raději štětec zastříhni méně, aby sis z něj neudělala plešouna.
Štetec stříhej tak, že ho chytneš do ruky a nehtem palce zmáčkneš štětinky, které opřeš o ukazováček. Podle toho, jak daleko nehet zaryješ a jak moc ho přimáčkneš budou štěticky daleko od sebe.
Nyní vezmi ostré! nůžky a podle prvního obrázku zastřihni oblouk. Nepůjde to moc snadno, některé chlupy zůstanou delší. proto si štětec pootoč a dostříhej to, co je ,,leze ven".
Nyní je štětec krásně ostříhaný do rovinky - my ale chceme polokouli. Opět si štětec chytni podle odstavce nahoře a podívej se na druhý obrázek. Budeš zastřihávat jen krajní část. Podle sklonu nůžek bude štetec buď ostřeji nebo méně ostře sestříhán.  Štětec otáčej a sestříhávej, dokud se nevrátíš tam, kde jsi začala.
Nyní je skoro hotovo, štětec má na sobě občas nějaké nerovnosti, které doopravíš podle sebe.

Výhoda krátkých chlupů
Nyní máš krásně zkrácený štětec! Výhoda kratších chlupů je ta, že tvoří tenčí linku - jde s nimi tudíž detailnější líčení - a také více zvýrazní - jde s nimi totiž více zatlačit.

5 komentářů:

  1. To vypadá zajímavě! Ráda bych to vyzkoušela, ale momentálně nemám doma žádný štětec, který by potřeboval ostříhat. Není pak štětec drsnější?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štětec mi drsnější nepřijde. Spíš působí tužší - kvůli zkrácení štětinek, a to beru jako plus.

      Vymazat
  2. Tak jsem si právě ostříhala oba svoje štětce od Essence (kulatý a placatý) a myslím, že jim to pomohlo. Kulatý jsem schválně zastřihla do rovna a přijde mi super do ohybu oka (nebo jak se tomu říká), placatý je do tupé špičky a dá se s ním udělat i linka pod okem - silná, ale linka. Super nápad, děkuju za inspiraci! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší, že jsem někoho inspirovala. Ono to opravdu hodn pomůže :-) jen musí mít člověk šikovné ruce.

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...