pondělí 27. srpna 2012

Vintage pin-up styl (mix 40. a 50. let)

Pin up se v posledních letech stvá čím dál tím více populárním a mnoho módních ikon (Lana del Rey, katy Perry, Beyonce, ...) ho buď bere za vlastní nebo se jím alespoň inspiruje. V České republice nepotkávám příliš dívek oblečených do šatů s puntíky a s načesanými vlasy, přesto ho většina holčičí populace označuje za svůj oblíbený. Možná nemají ovahu si dát natáčky a odložit úzké džíny nebo prostě nemají dost protředků k vytvoření autentického vzhledu.

Jako pin up dívky se označovaly už herečky, tanečnice atd. v 10. letech. To, co známe pod slovem pin up my dnes, náleží spíše k 40. a 50. létům. Jedná se o vyzývavé, až erotické obrázky konkrétních či smyšlených dívek, které neodpovídají tehdejším módním kreacím.

Pin up mají svůj vlastní styl, který se dobou jen inspiruje. Proto si nepleť jejich šaty s dobovou módou! Móda byla tehdy mnohem více elegantní a méně líbivá (i když mě se vlastně líbí víc než pin up móda:) )

Ke komu se pin up styl hodí?

Vintage styl je velmi ženský a proto se hodí na dívky s přirozenými ženskými křivkami. Můžou si ho dovolit i dívky plnějších tvarů. U vintage stylu se dává důraz na pas a boky, proto by u hubených dívek či dívek s chlapeckou postavou příliš nevyniknul.

Silueta

Základním prvkem je zvýrazněný pas. Kalhoty a sukni nos do pasu, přesně to je znak, terý tě nejlépe této době přiblíží. Ideálem jsou šaty, v ČR se ale špatně shání. Sukně by měla být balónová, áčková nebo úzká délky pod kolena. V pase můžeš mít pásek. Vršek šatů může být skoro jakýkoli, vždy ale musí působit vyrovnaně se sukní. Pikud nemáš šaty, vezmi si volnější košili, která bude upnutá u krku a nebude mít široká ramena.

Kalhoty vol s širšími nohavicemi, košili si zastrkuj vždy do nich.

Vzory

Vzory měj spíše jemné. Ideálu dosáhneš puntíky. Barvy vol syté, kombinuj s bílou. Velmi oblíbená je i červená nebo modrá.

Účes

Nejčastějším pin up účesem jsou dlouhé na konci natočené vlasy s vyfoukanou ofinou. Jestliže najdete jakýkoli dobový obrázek s tímto účesem, dejte do komentářů odkaz. Já jsem totiž nenašla žádnou dokumentaci, že by se v této době ofina nosila. Dále můžeš nosit navlněné vlasy (většinou za pomoci natáček), velmi dlouhá hříva by se měla shodit na jedno rameno. Barva byla buď tmavě hnědá, světlá blond nebo červená.

Líčení
Líčení je základem pin up stylu. Zvýrazni si obočí, nanes kočičí linky a nezapomeň na rudou pusu. Krom výrazného pasu je líčení úplným základem pin up stylu.

Doplňky

Určitě nezapomeň na větší korále u krku. Lodičky vol jednoduchého typu.

Dodatek

Do dnešní módy se dostává pin up móda čím dál tím více. Možná proto se mi součastný styl začíná trochu líbit, protože je slušivý a přirozený a připomíná mi dávné doby. Pin up stylem se můžeš jen inspirovat (např. ve zvýrazněném pase a líčení) a přesto budeš vypadat velmi zajímavě a hodně lidí tě nazve pin up (či vintage/retrem).


 Kdo se inspiruje pin up stylem:

Katy Perry
Beyonce
 Lana Del Rey


 Je jich samozřejmě mnohem víc, ale já znám konkrétně jen tyhle 3..

12 komentářů:

  1. Počula si už o Liebster Blog ocenení? Pretože oddnes patrí aj tebe :) Viac info nájdeš v mojom príspevku http://purpurovalastovicka.blogspot.sk/2012/08/liebster-blog-award.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebyla jsem na internetu (články naplánované), takže jsem nepočula, ale už jdu na to!

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Mě se to taky moc líbí, akorát se ten styl na mě moc nehodí, škoda:(

      Vymazat
  3. úžasný blog,děkuju za něj! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. Díky! :) Mě se zas líbí tví profilovka

      Vymazat
  5. Ach, 50.léta... Období pomády, ne? Nebo se pletu? Nejsem tak dobrá jako ty... ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě, na tohle jsem si musela pomoct googlem :-) Podle ČSFD bylmuzikál Pomáda natočen v roce 1978, ale podle Wiki je situovaný do konce 50. let, čemuž odpovídají i fotky, které jsem si našla a musím říct, že kostýmy vypadají opravdu poveděně a promakaně :-) Pinup stylu se právě nejvíc blíží konec 50. let, takže je to asi přesně to, co hledáš :)

      Vymazat
  6. Hrozná zrada je v tom, že i pin-up obchody prodávají šaty na dnešní typ postavy, to znamená malý rozdíl mezi hrudníkem a pasem. Vůbec nepočítají s postavou přesýpacích hodin, o kterou přeci v tomto stylu jde především! Jsem (ne)šťastná majitelka této "ideální" ženské postavy a při mírách Ska 86 cm přes prsa A 73 cm v pase, mám opravdu problém.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a můj rozdíl mezi prsy, boky a pasem je ještě větší... Móda nám očividně ukazuje, že za ženské tvary se trpí...

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...