čtvrtek 30. srpna 2012

Bob/mikádo 20. let



Mikádo (jiným názvem bob) je vlastně 1. typ krátkých vlasů, který se rozšířil globálně. V 10. letech vytvořila Coco Chanel tento typ účesu, ikdyž jeho podobu kreslil i Iribe v Poiretových návrzích z roku 1908. Je velmi slušivé a přes další roky prošlo řadou změn. V tomto článku se budu věnovat klasickému mikádu z 20. let, které dalo dalším druhům mikáda základ.

Výhody mikáda

Mikádo patří mezi krátké vlasy a tím je originální, stále si však zachovává ženský charakter. Nemusíš se o něj vlastně vůbec starat - jen chodit častěji ke kadeřníkovi. I s mikádem se ale dá udělat nějaká ta variace. Musíš mít jen fantazii a šikovné ruce, protože návodů na úpravu krátkých vlasů nikde moc nenajdeš.

Základ střihu mikáda z 20. let

Mikádo z 20. let je vepředu kratší zastřihnuté do špiček. Při přechodu na týl se zkracuje a tvoří podkovu. Pod touto podkovou jsou sestříhané vlasy, na krku se nevyholují. K účesu patří rovná ofina, která dosahuje buď k obočí nebo do půli čela - podle typu tvého obličeje. Krom krku nejsou vlasy sestříhané.
Konečky mikáda můžou končit u brady, u pusy, u nosu.. je na tobě, jakou délku zvolíš a která ti sluší.

Pro koho se toto mikádo hodí

Nejvíce vynikne na dívkách s oválným nebo protáhlým obličejem. Majitelky jiných tvarů obličejů by se měly raději poradit s kadeřnicí, zda se k nim bude účes hodit a jestli nebude třeba lepší vymyslet trochu jinou variantu.

Chci tento účes - co mám dělat?

Jestliže se chceš nechat ostříhat do 20. let, nespoléhej na kadeřničinu znalost historické módy. Vem si s sebou dobové obrázky hereček, na kterých je účes vidět z různých stran a ukaž je kadeřnici. Moje zvládla účes na jedničku :)

Jestliže si chceš účes udržet, musíš chodit ke kadeřnici alespoň 1krát měsíčně, aby se ti z účesu nestala přerostlá podivnost. 

Obrázky, kterými se můžeš pokochat nebo ti pomůžou při popisu účesu kadeřnici

Zde a na dalším obrázku má Billie ondulované vlasy, ale střih mikáda je na nich také vidět

Dáma vpravo opět ondulované vlasy

 Florence (vpravo) má ondulované vlasy, ale i tak vidíš střih



8 komentářů:

  1. ahoj všimla si si moje ocenenie ktoré som udelila tvojmu blogu? :)

    OdpovědětVymazat
  2. juuj konečne viem čo je mikádo a ako nazvať môj účes! :D ja mám v podstate niečo takéto, len na ľavej strane mám vlasy dlhé pod bradu, a ľavej tesne pod ucho a vzadu mi končia asi v polovičke krku :D takže mám tkaé asymetrické predĺžené mikádo? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No máš určitě mikádo, ne přesně to z 20. let, ale mikádo to je! :) Mikáda jsou nejlepší!

      Vymazat
  3. Proč mi unikly tvé posty? Jinak bezva článek. Kadeřnice mě málem ostříhala na mikádo. Naštěstí nakonec ušmikla jen 14cm.

    OdpovědětVymazat
  4. máš úžasné posty :)
    člověk si konečně počte a obrázky jsou v tvých článkách nejlepší !!

    OdpovědětVymazat
  5. Moc děkuju! Ono se taky mnohem líp píše, když se někdo v komentáři ozve:)

    OdpovědětVymazat
  6. Odulo, já jen příjemně mrkám překvapením a jsem ráda, žes ke mně zavítala, tím pádem já k tobě:) A hned vidím mikádo, ve kterém jsem se před víc jak rokem našla!

    OdpovědětVymazat
  7. Musím říct, že zhruba před rokem mě právě tento článek nasměroval k tomu, ostříhat se na delší mikádo. Jenže já vždycky měla dlouhé vlnité vlasy,takže sem si na sebe v kratších vlasech nemohla pořád zvyknout:D Připadala sem si, že vypadám divně. Stejně sem ale ráda, že sem si vyzkoušela, jaké to je mít kratší vlasy,ale jak říkam, za dlouhé vlasy bych je asi nevyměnila :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...