pátek 18. května 2012

Jak si ostříhat ofinu



Jestli máš šikovné ruce a ofina ti přerůstá do očí, buď žena činu a zkrať si ofinu sama! Je to jednoduché a ušetříš si objednávání a čekání u kadeřnice.

1. Představa o ofině

Nejdřív si uvědom, jak máš ofinu střiženou  jak bys chtěla, aby ve výsledku vypadala. Podle toho totiž budeš stříhat. Chceš jí mít rovnou nebo šikmou? Prostříhanou nebo plnou?

Nedoporučuji začínat úplně novou ofinu. Základní střih si nech udělat u kadeřnice a pak si jí sama pouze doupravuj. Mohla by ses přešmiknout a výsledku dlouho litovat.

2. Možnosti, jak stříhat

Jestli chceš úplně rovnou ofinu, stříhej si ofinu horizontálně. Dej si ale pozor na zuby!
U rovné ofiny začni na kraji, kdy si vlasy přidržíš a ustříhnš do požadované délky, abys omylem neustříhla část vlasů, která už do ofiny nepatří.

Abys dosáhla roztřepené ofiny, stříhej našikmo. Tenhle způsob je nejjednudušší, nejlépe vypadající a snadno opravitelný.

Jestli máš moc velký objem ofiny a chceš jí prostříhat, nadzvedni si horní část vlasů a tu prostříhej vertikálně. Pořád si ale kontroluj, jestli už nestříháš moc hluboko.

3. Stříhání
 
Nstříhej si mokrou ofinu! Když by ti vlasy uschly, ofina by se ti zkrátila víc, než bys chtěla. Se suchými vlasy budeš mít krásnou představu, jak bude účes přesně vypadat.

Stoupni blízko k zrcadlu a učesej si vlasy malým hřebínkem tak, jak je normálně máš.Vem si ostré nůžky a začni si ofinu stříhat. Můžeš si jí různě přidržovat nebo ne, to je na tobě, jak ti to půjde. 

Stříhání ofiny není šup šup. Je lepší vlasy odstřihávat po malých částech, nejít hned naostro. Pokaždé si hřebínkem ofinu přočeš, uvedeš jí do správné polohy a odčešeš přebytečné vlasy (pod sebou máš samozřejmě igelit, koš nebo lino).

Nepovedla se mi ofina?

Jestli ti ruka trošku ujela, můžeš si ofinu zkusit ještě opravit. Jestli už ale nechceš nic riskovat, zajdi ke kadeřnici. Ne každý má ruce na stříhání a někdy je lepší to nechat na kadeřnici:)



2 komentáře:

  1. Ty si strihas ofinu sama? Ja ano, celkom fajn navod.. to s tou kadernickou je pravda.. ja si podstrihujem ofinu uz niekolko rokov odkedy mi ju kadernicka urobila.. vacsinou zarovno, ale po bokoch do ierneho obluka (podla toho ako to vyjde:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teď mám delší ofinu, kterou nechám na kadeřnici, ale když jsem měla krátku, tak jsem si jí (asi rok) stříhala sama. Kadeřnice proti nebyla, takže se mi to asi dařilo a navíc jsem si jí mohla změnit kdykolia jakkoli jsem chtěla. Chybí mi to... :-) Moc mě to bavilo.

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...